niedziela, 1 marca 2015

Lądek - Zdrój

Zima (jaka by ona nie była, ale jednak jest ;) nie sprzyja wyjazdom, jeśli ktoś jest takim zmarzluchem, jak ja. 
Moją mamę, o tej porze roku, do wyjazdu przymusił NFZ, zapewniając jej trzytygodniowy pobyt w uzdrowisku Lądek - Zdrój:) Żeby mamie nie było zbyt smutno przez te 3 tygodnie, pojechaliśmy ją odwiedzić :) Tam już czekały na mnie (oprócz mamy ;) dwa naparstki.
Na pierwszym nasz stary znajomy - Duch Gór :) Widać, grasuje po wszystkich uzdrowiskach, bo mam go też na naparstku z Kudowy - Zdroju i Dusznik - Zdroju ;)


A na drugim widać Zakład Przyrodoleczniczy Wojciech, który jest jednym z najpiękniejszych tego typu obiektów w Polsce. Niektóre pomieszczenia zakładu udostępnione są do zwiedzania ze względu na jego unikatowy wystrój. Kuracjusze korzystają w nim z kąpieli siarczkowo-fluorkowych i perełkowych, masaży wirowych, wibracyjnych, natrysków biczowych oraz popularnych zabiegów borowinowych.  
Do ich dyspozycji pozostają też pijalnia wód tryskających z ciepłych źródeł - "Marii Skłodowskiej-Curie" i "Zdzisława" oraz hotel z 40 miejscami noclegowym. Woda mineralna do picia jest za darmo :)
Z tyłu tego naparstka jest herb Lądka, ale nie zrobiłam zdjęcia :( 


A ostatni naparstek kupiłam sobie sama. I to był naprawdę ostatni naparstek, bo pani zdjęła go z wystawy. Więcej takich naparstków już nie było :(




8 komentarzy:

  1. Super naparstki , ten z duchem gór mi się bardzo spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  2. How a nice places. Beautiful souvenir thimbles.
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nie mam zadnego z duchem, za to wiekszosc z goralem z zakrzywionym nosem :).Natomiast ostatni jest sliczny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne,a ostatni rzeczywiście najpiękniejszy:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Very beautiful!
    Have a good week.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muy original tener dedal de Spa.
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  7. Duch obrotny niczym Święty Mikołaj ;)
    Pozdrowienia dla Ciebie i dużo, dużo zdrówka dla Mamy!

    OdpowiedzUsuń